Temu Pisah SMPN 4 Sumberjaya Berlangsung Khidmat

0
28

Majalengka, media3.id –  Dengan menggelar  ceremonial yang bertajuk “ Temu Pisah  Kepala Sekolah SMPN  4 Sumberjaya” dari Yasin Fadillah digantikan oleh  Arjaya.

Acara tersebut dilaksanakan di lingkungan sekolah setempat, Rabu (27/2/2019). 

Hadir dalam acara tersebut Kepala SMPN 4 Sumberjaya yang lama Yasin Fadillah, Kepala SMPN 4 Sumberjaya yang baru Arjaya, Tenaga pendidik dan kependidikan SMPN 4 Sumberjaya, Komite Sekolah dan Seluruh peserta didik sekolah tersebut.

Dalam kesempatan itu kepala sekolah yang lama Yasin Fadilah dalam sambutanya mengucapkan banyak terimaksih kepada stakeholder di SMPN 4 Sumberjaya atas kerjasamanya yang baik selama ini. Pihaknya juga menyampaikan permohonan maaf karena beberapa program yang belum terlaksana dengan maksimal.

Selain itu juga dia berpesan kepada para guru maupun siswa supaya terus meningkatkan prestasi di SMPN 4 Sumberjaya

” Tidak lupa saya juga berpesan kepada Kepala Sekolah yang baru menitip agar sekolah ini bisa terus berprestasi dan programnya bisa diteruskan, agar SMPN 4 Sumberjaya lebih berkualitas diberbagai bidang, ” ujar Yasin.

Ditempat yang sama Kepala SMPN 4  Sumberjaya yang baru Arjaya pihaknya berharap dukunganya dari seluruh keluarga besar  SMPN 4 Sumberjaya untuk bersatu dan bersinergi dalam rangka memajukan SMPN 4 Sumberjaya.

” Komunikasi yang baik juga diperlukan agar terlaksananya apa yang menjadi visi misi sekolah,” terangnya.

Pihaknya juga memohon kepada warga SMPN 4 Sumberjaya agar dikawal dalam memimpin sekolah ini,  untuk menjadi sekolah yang benar benar unggul di segala bidang, meskipun sekolah ini merupakan SMP baru di Kabupaten Majalengka.

Sementara itu Komite Sekolah SMPN 4 Sumberjaya Omo Suharma mengucapkan selamat datang kepada kepala sekolah yang baru dan semoga bisa memajukan sekolah ini sesuai dengan cita citanya, dan kepada Kepala Sekolah yang lama kami mengucapkan selamat bertugas di sekolah yang baru yaitu di SMPN 3 Sumberjaya.

“Mudah-mudahan bapak-bapak kepala sekolah ini bisa mengemban tugasnya secara professional, sehingga dapat menciptakan sekolah yang berkualitas sesuai tujuan pendidikan nasional,” ujarnya.

Usai acara ceremonial Temu Pisah tersebut terlihat tenaga pendidik dan kependidikan beserta  peserta didik Sekolah itu memberikan Cinderamata Kepada Kepala Sekolah yang lama. Dan Kepala Sekolah yang lama menyalami seluruh warga sekolah tersebut sembari melangkah pergi, melambaikan tangan. (Nano).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here